Haralds billeder.

Harald Hess var værnepligtig på Galathea 2- ekspiditionen i 1950.

Harald Hess skriver i sin dagbog. "Lørdag nåede vi den danske koloni Tranquebar i sydindien, og søndag formiddag var der landgang. Det foregik i redningsbådene, der er store, klodsede og meget tunge at ro. Så vi var godt ømme i poterne, inden vi var ombord igen, for sådan noget er vi slet ikke vant til.
Der var mange minder fra danskertiden. Først og fremmeste fæstningen, der er ret stor....   Endvidere ses en kirke, lidt i stil med den i Christiansfeld med adskillige danske gravsteder, med danske indskrifter.
Desuden er der en byport og mange huse, mere eller mindre i ruiner. Faktisk et meget interessant sted, hvor jeg kunne havde tilbragt meget mere tid! Men det gik jo ikke.

Harald Hess har givet foreningen kopi af sine billeder fra Trankebar. Hans Hustru Inge har aner der  har  i boet i Trankebar " David Isaac Hanson"

Tak til Harald Hess.