Facebook: Foreningen Trankebar-indien

Birgit T. Stricker . Bogen er nu også på engelsk. Se under bøger.

Om højskole 2021 gå ned til Højskolen  "Besøg Trankebar"

****************************************************************************

Sidste nyt fra Formanden.

14 feb. 2021

Kære alle.

Da det på grund af den fortsatte coronakrise ikke er muligt at gennemføre den planlagte 400 års fejring i Trankebar i februar, har vi besluttet at flytte arrangementet til weekenden den 11.-12. september i stedet.

Et program for dagenes forløb vil blive offentliggjort i juli måned.

Vi håber meget, at du og din institution vil og kan deltage til den tid.

Jeg har i dag udsendt nedenstående pressemeddelelse til Danmark og Indien.

Mvh. Poul Petersen. Best. Formand I Foreningen Trankebar.

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

To the Press.

Postponement of the 400th year celebration in Tranquebar to September2021.

Because of the corona crisis we have to cancel the scheduled celebration in February of the 400th year of the Danish arrival at Tranquebar. In stead we have decided to move the planned celebration to the weekend September 11th-12thin the hope that by then the situation will have normalized.

A programme for the event will be released in July.

We hope that you or your institution will and can participate in the celebration in September and help to make it a memorable event for all.

Poul Petersen. President of the Danish Tranquebar Association.

'''''''''''''''''''''''''''**************************************************************************************'''''''''''''''''''''''''

Ja det blev så ikke rigtigt helt sådan. Det regner stadig ,og byggerit kan ikke starte.  Museet holder de åben, men det er spørgsmål om det er ok, da Corona,  heller ikke er ovre i Indien.

*****************************

Formanden skriver.

TMM åbner i morgen.

Jeg har lige haft Sankar i telefonen. Familien var på vej i kirke -2 aftengudstjenester kl. 19 og kl. 11.30.

I dag har de rengjort TMM og i morgen åbner vores museum. I løbet af et par dage satser de på at fortsætte renoveringen af kommandantens hus.--- så det lader til at den værste regntid er ovre.

Godt Nytår fra Poul

**************************************************************************************************************

Der var en cyklon på vej til Trankebar. Alle frygtede, at den skulle komme og rive i husene. Men gudskelov gik det ikke så galt. Jeg husker ikke hvor stor den var,- den tog lige en anden retning. Sankar tog lige et smut ud. Se billeder, under nyheder.

Lidt nyheder fra Sankar. Foreningens mand i Trankebar

Troperegnen har sat ind på Coromandelkysten. Det betyder at arbejdet ikke kom i gang og sikkert ikke kommer i gang før efter Jul..

Amul Jodi (vores museumsdame) har fået orlov et par måneder til at passe sin coronasyge mor som ligger hjemme i huset.

Sankar håber at kunne åbne vores museum om nogle dage og som afløser for Amul har han aftalt med vores gamle museumsmand Krisnamurthy at han skal passe museets gæster.

Udover det, så kunne Sankar fortælle, at alle har det godt.

Smitten.

ingen mennesker. Her plejer der at være folk.

Stadig ingen nyheder fra Trankebar. - De venter på at de snart kan åbne museet.

Skolerne er stadig lukket,  Sankar har fået en cement blander. Så de er klar når byggerriet kan starte.

Der er ikke meget nyt. Sankar fortæller at Trankebar ligger øde hen, ingen besøgende i byen.  -  Man kan kun handle i bestemte tidsrum.  Der kan ikke købes matrialer til byggeriet, da meget af det skal hentes over bygrænser,og der er stadig restriktioner, dog  håber de på at der kan komme gang i sagerne i næste uge.   Fortet har lukket og foreningens museum, samt Ziegenbalg er lukket.

Der kommer ikke folk til byen.  Og dem der har feber bliver testet for covid19  på hospitalerne.  Men hvor meget de ellers har styr på det er lidt hen i det uvisse.

Amul Jody,s mor er smittet, hun ligger på hospitalet, man må ikke som familie komme med mad eller på besøg. Så hvordan hun har det , ved vi ikke.Men der bliver fortalt , at resten af familien ikke er smittet.

Så er der startet igen.

Den 22 fredag stillede arbejderne på Pladsen og gik igang.

Arbejdet er gået igang igen: Se under kommandens gård.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Nyt Om 400 år - Ankomst til Trankebar.

Gå ind på  i venstre side, ned til Besøg Trankebar.  Nr. 2 klik

Højskole med ank. til Trankebar.