Kursus 10 okt.

Seneste nyt om højskolen.

kommer

Afgang fra København tirsdag den 10. oktober kl. ca. 14.

Højskole kursus

Vi har nu fået nok tilmeldinger til at vi har meldt ud at vores kursus i efterårsferien bliver gennemført.

Air India starter en ny rute fra København til Delhi til september. Det vil sandsynligvis gøre priserne billigere til Chennai .  (Prisen på Momondo d. 8. juni = 3032 kr. )  Så vi har meddelt de tilmeldte deltagere,  at vi afventer og bestiller billetterne i sommerferien.

Højskole i Trankebar.  (foreløbigt program)

10 dages tur med et par timers daglig undervisning  i Trankebars historie og kultur med rundture i Trankebar og omegn.

Målet med turen er at give deltagerne et indblik i foreningens arbejde med vores fælles dansk-indiske historie på stedet.

Vi kører samlet fra Chennai lufthavn og passerer efter ca. 6 timer den gamle Landport til byen Trankebar.

I Trankebar bliver vi indkvarteret i Flora Cottage på Dronningensgade eller i nærliggende huse eller lokalt hotel.

Morgenmaden sørger vores søde veninde Merinal for, og hun laver også en lækker tamilsk aftensmad.

Næste morgen starter historieundervisningen og den første rundtur i Trankebar By.

De følgende dage vil deltagerne komme tæt på byens liv og Trankebars befolkning. Vi får mange traveture rundt i byen. Vi får lejlighed til at fordybe os i bøgerne i Dronningens Bibliotek, så vi kan få en fornemmelse af, hvordan de lokale har levet i den danske periode fra 1620 til 1845.  Hver dag starter med et fælles oplæg, og derefter går vi ud i byen og kommer tæt  på virkeligheden, som den leves i  et lille indisk samfund.

De daglige fortælletimer vil oplyse deltagerne om den fælles dansk-indiske historie gennem de 225 år, Trankebar var en dansk handelsstation, og om den indiske kultur.

Efter nogle dage i Trankebar tager vi på udflugt til ”haverne” i Trankebarområdet,  og vi bevæger os videre til Velankanni, hvortil  tusinder af katolske pilgrimme valfarter hvert år.

Efter 8 dage i Trankebar går det atter mod Chennai, hvorfra vi flyver hjem til Danmark beriget med viden om både Trankebars historie og livet, som det leves i  Trankebar i dag.

Vi flyve med Emirates Airlines fra København til Chennai. (Visum + flyrejse skal man selv sørge for at bestille og betale)

Afgang fra København tirsdag den 10. oktober kl. ca. 14.

Ankomst til Chennai næste morgen kl.8.10. Herefter kører vimed vores egen bus til Trankebar.

Ved ankomsten til Trankebar fordeles deltagerne på værelser i Flora Cottage - et dejligt hus med vesteuropæiske toiletter + bad + køkken - eller i tilsvarende værelser tæt på Flora. Spisning foregår i Flora Cottage - et herligt gammelt tamilsk hus.

Den daglige undervisning vil foregå i Kommandantens Hus – Dansk-Indisk Kulturcenter.

Prisen for den 9 dages tur er 11.950 kr.

Flybilletten kosterca. 6.000 kr.   (man bestiller og betaler selv flyrejsen) -kan blive billigere!!

Højskoleopholdet  5.950 kr

Opholdet dækker følgende:

Transport  fra Chennai lufthavn til Trankebar

En seng med morgenmad + aftensmad.

Daglig undervisning og guidede rundture i Trankebar og omegn.

Bustur til Vellankanni.

Hjemtransport fra Trankebar til Chennai Lufthavn.

Det forudsætter at deltagerne tegner et medlemskab i Foreningen Trankebar (250 kr.)

Undervisere vil være 2 medlemmer af foreningens bestyrelse, Knud Helles og Poul Petersen.

Temperaturen i Trankebar ligger i oktober måned på omkring 30 grader om dagen og 28 om natten.

Tilmelding og betaling af højskoledelen den 1. juli 2017.

på Foreningen Trankebars konto :  5630. 0718 832 160. og ved at sende en mail til:

Poul Petersen (poul@vestfynsefterskole.dk – 40922637)

Mange hilsener

Poul Petersen – Foreningen Trankebar